Onsdagen den 3 juni höll vi juni månads vävstugeträff. Grönt och fint är det i Rosvik men tyvärr så har det börjat komma lite mygg så här på kvällskanten. Kristina bjöd på riktigt god rabarberkaka till vävträffen.
Sen förra träffen har det inte hänt så jättemycket i vävstugan, vädret har varit för härligt!!! Anita har vävt färdigt sina två prickiga handdukar, vi klipper ner dem och så startar vi en bandväv där hon kan väva hankar till sina handdukar. Rose-Marie har vävt färdigt sina projekt i vår Ovanliga Västerbottensdräll och den Grå Dynväven är varpad. I vår Rosengångsmatta har Rose-Marie vävt en provbit med en trevlig mattkant, det är alltid kul med nya idéer!
Rose-Marie har sett en härligt gles linnehalsduk i tuskaft som vi kommer att sätta upp i en av våra bordsvävstolar i höst. Kul!
Nu har vi som vanligt ingen vävträff i juli månad utan nästa gång vi träffas är den 5 augusti. Veckan efter midsommar plockar vi däremot ner den trevliga utställningen från biblioteket.
Hoppas att ni alla får en riktigt, riktigt härlig sommar (med lagom mycket mygg)!!! 💕
 |
| Nu är varpflätan klar till höstens Grå Dynor |
 |
| Provväven med den annorlunda mattkanten. |
 |
| E-kanten vore ett fiffigt namn! |
 |
| Anita väver fina hankar till sina snygga prickiga handdukar |
 |
| Två nerklippta vävar ur vår Ovanliga Västerbottensdräll |
 |
| Anitas toppensnygga prickiga handdukar |
 |
| Glad Sommar alla härliga vävkompisar!!! 💕 |